måndag 7 juli 2008

sommarlov

sommarlov och jag jobbar för fullt! drygt tre veckor som simlärare bakom mej, nu två veckor på kontor fullt med papper, bokföring, räkningar, telefoner, kunder...
är trött, undrar när jag ska orka ha det skönt och vara social och umgås med alla som jag lovat höra av mej till "bara skolan slutat".
Barnen har sommarlov och förväntningar, vill göra och har energi, svårt att orka med...
ska försöka bli positiv, hitta energi, se allt som är bra!
Njuta av att vara ledig från skolan
njuta av att slippa pendla till Göteborg
njuta av att slippa få betyg på det jag gör...
inte vara stressad över allt jag vill göra men inte orkar
njuta av att inte orka

skönt med sommarlov

3 kommentarer:

glaqpet sa...

"ska försöka bli positiv, hitta energi, se allt som är bra!
Njuta av att vara ledig från skolan
njuta av att slippa pendla till Göteborg
njuta av att slippa få betyg på det jag gör...
inte vara stressad över allt jag vill göra men inte orkar
njuta av att inte orka"

Tack för dom orden... så skall jag också tänka från och med nu...

positivt :)

Tänker speciellt på hur skönt det är att slippa den där stressen kring att bli bedömd på allt man gör, tänk det skall vi jobba med sedan,,, jag är osäker på om jag har lust faktiskt... och nu skall ungarna numreras ännu lägre ner i åldrarna, helt vansinnigt.

S sa...

Gott att du är tillbaka!
Håll ångan uppe! Inte långt kvar nu...

Annica sa...

hur tänker man positivt? jag försöker uppmärksamma det jag får en måbrakänsla av, när jag känner att jag är glad, lägga märke till dem och låta de stunderna få större plats!
Att hela tiden prestera för att bli bedömd är uttröttande! Vi har levt i det i flera år nu och vi är trötta! Det känns verkligen kluvet att det är precis det jag ska utsätta mina elever för...
kram...