söndag 15 februari 2009

Ny tid...


Måste berätta om min fantastiska nya väckarklocka som jag fick av min familj i födelsedagspresent, jag vaknar numera till en sakta stigande soluppgång och fågelkvitter...
Min man som nog är lyckligare än jag över min examen hade även en symbolisk tanke med gåvan, en ny tid, jag har numera regelbundna arbetstider (inte riktigt ännu då, men ialla fall två dgr i veckan) och då vaknar vi samtidigt med ett leende på läpparna och lyckliga över arbetsdagen vi har framför oss...


6 kommentarer:

M sa...

Min lillasyster har en likadan som hon är supernöjd med. Skön tanke med presenten som en symbol för en annan och ny tid.Hur är föresten ditt arbete.

Glenn sa...

Härligt! :D

Annica sa...

Mitt arbete, just nu är det sportlov! Konstig känsla och jag undrar hela tiden vad jag borde göra, inte van vid att bara vara ledig... Jag jobbar 40% hela vårterminen, bild i åk 6-9. Älskar min bildsal, och resten kommer att bli bra tror jag, allt ska hamna på rätt plats bara. Men visst är det en verklighets chock!

M sa...

Det låter härligt. Själv har jag inte sportlov eftersom jag arbetar i förskolan.

annimade sa...

Heja,
kul att ha hittat hit!!! Tänkte länka till dig hoppas det går bra.
Helt underbart med en hel bana för mig själv i måndags, så jag kommer nog hitta dit oftare.
Härligt att vara färdig, låter som om du fått en toppentjänst!
Anni

Annica sa...

Kul att bli hittad!
Jodå, lit yr som sagt, men allt har sin tid, "bida din tid"...
Vi syns, både här och i simhallen, kram