torsdag 26 februari 2009

Yr, yrsel, virrpanna...

Har ingen rutin, allt är bara rörigt!
Gör saker i fel ordning, hittar inte rätt ord när jag ska prata, kom tex inte på vad hörlurar heter, kallade dem massa konstiga saker innan eleverna hängde med på vad jag var ute efter, jag bjuder på det, dom får gärna skratta lite...
Men papper, planering och alla namn på alla nya människor!
Jag jobbar på det, men attans vilket dåligt namnminne jag har, tråkigt och tröttsamt och dåligt.
På mötet, där många har arbetat på skolan de senaste 15 åren, var det inte lätt att fatta strukturer, procent och planering inför ht. Jag har fullt upp med vt! Undra om jag sitter på möte om 15 år och har koll på läget!
Tror att jag behöver finnas en dag på skolan utan att ha lektioner, bara rensa, planera och strukturera... göra ett rutinschema, i vilken ordning jag ska göra de saker på som ska göras varje dag, kanske. Ingenting flyter, allt måste liksom arbetas fram, skulle vilja flyta lite, iallafall i mellanåt, någon stund ibland.
Är bara lite yr för tillfället, faktiskt på riktigt.

3 kommentarer:

glaqpet sa...

Hög igenkänningsfaktor :)

Och namnen ja, hur sjutton skall det gå till? Jag har jättesvårt för det. En av mina arbetskamrater som började samtidigt som jag kunde alla barnens namn efter två veckor... då hade jag knapt lärt mig kollegornas... förhoppningsvis är jag lite bättre på något annat.

Annica sa...

Tack!
Men det känns som om att jag får fundera en stund på vad jag är bra på...
Har tex aldrig skrivit omdömen, vet inte ens hur,när och var...
Det är klart att allt går att ta reda på, men jag ska komma ihåg att ta reda på det också!

maja sjöström sa...

Ja, det känns tråkigt att inte kunna allas namn, men det går ju liksom inte att bara sådär trycka in trehundra namn.. Men det blir bättre tror jag! Idag lyckades jag riktigt bra i en åtta, tom eleverna var impade! Åh vad jag längtar efter er när jag läser vad ni skriver, ni härliga likasinnade!